Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Automatisk uppspelning nästa avsnitt

När man tittar på en serie som har många avsnitt vore det en självklar funktion att nästa avsnitt spelas upp automatiskt.

Jerker Lindström Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Jerker

    Du kan själv välja om nästa avsnitt ska spelas automatiskt eller ej i Inställningar (det gröna kugghjulet) i appen.

    Jessica Berglund
  • Hej!
    Har gjort inställningen att nästa avsnitt ska spelas automatiskt men det verkar inte fungera. Har en iPhone och senaste versionen av appen. Förstår inte varför det inte fungerar?

    Anna
  • Hejsan!

    Har nu testat på vår iPhone 5s som vi har här och den hoppar till nästa avsnitt automatiskt.

    Vad är det du kollar på när den inte bläddra? Vill se om det är något specifikt med den serien.

    Tomas
  • Misstänker att det har att göra med chromecast. Det fungerar på mobilen och paddan med automatisk uppspelning men det är när man kör via chromecast det inte fungerar. Det var "Greta gris" som vi såg.

    Anna
  • Aha!

    Då skall vi ta och undersöka detta!
    Tack för att du påpekade att du hade Chromecast igång!

    Tomas
  • Varför finns den inställningen (spela upp nästa avsnitt automatiskt) bara i appen men inte om man kör på vanliga hemsidan via datorn?

    Lena
  • Hej, vi tar till oss av ditt önskemål och undersöker möjligheten att även lägga till den funktionen på webben

    Jessica Berglund
  • Pausat abonnemanget tills ni har fixat automatisk uppspelning av nästa avsnitt i webbläsaren. Hopplöst att använda er tjänst när man kollar på en serie med avnitt på fem minuter.

    Fredrik
  • Hej Fredrik!

    Vi uppskattar all feedback och vi kommer som sagt undersöka möjligheten att lägga till den här funktionen.

    Med vänliga hälsningar

    Anders
  • Hej

    Jag undrar om ni löst det med automatisk uppspelning på webben? I så fall hur löser man det? Även jag (eller rättare sagt mina barn) tittar på Greta Gris.

    Mvh
    Robert
  • Hejsan Robert!

    Om jag tolkar dig rätt har du problem med att avsnitten går igång av sig själv, samt du inte lyckas pausa dem?
    Jag rekommenderar er att trycka med musen på skärmen, då pausas avsnittet


    Rasmus
  • Hej igen

    Det är precis tvärt om. Jag vill att nästa avsnitt ska spelas upp utan att jag behöver göra någonting. Som det är för mig måste jag aktivt starta nästa på datorn.

    Mvh
    Robert
  • Hej Robert!

    beklagar att detta har inträffat!
    Jag kan inte återskapa ditt problem här, utan nästa avsnitt spelades upp automatiskt.
    Har ni provat att installerat om appen?
    Rasmus
  • Rasmus, det gäller inte någon app utan när du spelar upp via webbläsare så spelas inte nästa avsnitt upp automatiskt.
    Fredrik
  • Hejsan!

    Ursäkta för missförståndet.
    Tyvärr har vi inte den funktionen en i webben.
    Vi har tagit till oss era önskemål om detta och förhoppningsvis kan vi få in denna funktion i webben med.
    Rasmus
  • Ursäkta att vi klagar men att inte ha automatisk uppspelning är katastrofalt dåligt, var vänlig fixa detta om ni vill behålla kunder. En sökfunktion borde ni också ha, mycket underligt att ni saknar det 2017.
    Marijana
  • Hejsan,

    Vill tacka för er feedback.
    Den tas vidare mot ansvariga. Förhoppningsvis är det en funktion som kommer med en uppdatering inom en inte all för avlägsen framtid.
    Mattias Kundsupport
  • Vi tittar via android surfplatta och använder Chromecast till tvn och automatisk uppspelning fungerar inte för oss heller, vilket är oerhört enerverande.
    Catta
  • Hej!

    Underligt att det inte blir nästa avsnitt automatiskt. Det fungerar när jag testar.
    Vilken surfplatta använder du? Och vilken version av Android är det?
    Jonas
  • Det funkar inte på mig heller med automatisk uppspelning när jag har appen kopplad till Chromecast. Väldigt tråkigt, minns nu varför jag avslutade premunationen hos er. Ni ha väldigt bra utbud men tråkigt att den inte kommer automatisk uppspelning när man har det kopplat till tvn.
    Victoria
  • Hej allihopa!

    Som sagt så undersöker vi frågorna angende automatisk uppspelning av nästa avsnitt via Chromecast och hemsidan vidare. Jag har inget ny information att delge i dagsläget.
    Johan
  • Måste hålla med föregående inlägg. Automatisk uppspelning även på webben är ett måste, lite märkligt tycker jag att det inte redan finns. Hela idén faller lite när man var 4e minut måste starta ett nytt avsnitt. Fick 2 mån gratis idag då sonen snart fyller år, bra utbud av serier osv men faller rätt snabbt pga det här tyvärr.
    Sandra
  • Testar just nu er tjänst via Smartson. Reagerar också på att "spela nästa avsnitt" inte fungerar när vi tittar med Chromecast. Tar med mig kritiken till utvärderingen av denna tjänst samt att den inte är adresserade på över ett år. Kan tyckas lite märkligt om ni vill överleva en sådan här så pass konkurrensmässigt hårt utsatt tjänst.
    Magnus
  • Hej,

    Vi gör nu en stor uppdatering i våra appar där vi uppdaterar och byter Chromecast-bibliotek. Många av de problem ni upplever är knutet till detta och vi jobbar nu hårt på att få ut en uppdatering inom kort (förhoppningsvis redan nästa vecka).

    Vi bygger just nu också om hela vår hemsida för en bättre kundupplevelse och i samband med nylansering av den kommer man även där kunna välja automatisk uppspelning av nästa episod.



    Jessica Berglund
  • Hej! Tyvärr har jag också problem med detta på Chromecast. Jag har kollat inställningarna och det är inställt på att spela nästa automatiskt. Ibland fungerar det men för det mesta inte. Ibland går det om jag trycker på Play-knappen, några gånger har hela skärmen blivit röd med ett felmeddelande. Minns inte vad som stod men något med "data".

    I övrigt måste jag säga att det är en väldigt bra tjänst med bra utbud och bra app.

    Jag kör Android 8. Chromecast generation 2.
    Elias Nyström
  • Hej!
    Pausade abonnemanget i somras pga automatisk uppspelning från iPhone till chromecast inte fungerade. Läste här i forumet och tolkade det som att det skulle fungera nu. Men tyvärr funkar det inte, alla inställningar är rätt. Så känner mig lurad när jag startade abonnemanget igen. Det är väldigt jobbigt att starta nytt program var 10:e minut. Varför är det inte löst? 
    Anna
  • Hej Anna

    Detta problem kvarstår tyvärr och vi arbetar fortfarande på en lösning.vi har tyvärr ingen beräknad klartid i dagsläget.
    Karin

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy