Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Offline

Hur fungerar det med offline?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej,

    Angående offlineläget så fungerar det på allt innehåll via appen till både Android och iOs.
    Där väljer du det innehåll du önskar ha tillgång till offline och så laddar du då ner det genom en enkel knapptryckning på det lilla molnet med en pil.
    De filmer/episoder som du har laddat ner samlar sig sedan i en av vyerna i ABC-läget så att du enkelt kan se vad ni har laddat hem.
    För att radera nerladdade filer så loggar man in i Inställningar.

    Av rättighetsskäl är nerladdat innehåll tillgängligt i 30 dagar från nerladdning.

    Jessica Berglund
  • Hej! Hur tittar jag på det nedladdade materialet? Jag hittar filmerna i ABC vyn, men jag kan inte starta dem? Hur gör jag?

    Linda Wenström
  • Hejsan!

    Vad är det som händer när du försöker se filmen i offline läget?
    Får du något felmeddelande?

    Tomas
  • Hej!
    Det händer ingenting, får inget meddelande alls.
    Men jag gör kanske fel?
    Jag går alltså in i ABC vyn och hittar filmerna, men när jag klickar på dem händer inget? Men jag gör kanske fel?

    Linda Wenström
  • Hej igen!

    Nej det är allt du skall behöva göra.

    Testa att slå på flygplansläge på enheten och starta appen på nytt.
    Om inte det heller funkar så skulle jag behöva vilken film det var du tog hem för offline läge samt vilken modell enheten du använder dig av är.

    Tomas
  • Hej!
    När jag går in i appen i flygplansläget så ser jag en gul vy med en tv-apparat i, där kontakten är utdragen.
    Filmerna jag laddat ner är Tjorven och Mysak, Ronja Rövardotter, Karlsson på taket och Greta Gris. Jag använder en iPhone 6S plus.
    Med vänlig hälsning, Linda

    Linda Wenström
  • På varje avsnitt i det nedre vänstra hörnet, är det en röd skylt med utropstecken eller är det en grön med ett bock?

    Tomas
  • Hej igen!
    Det var faktiskt ingen symbol alls.
    Men jag har laddat ner alla filmerna på nytt, och nu funkar det.
    Tack för engagemanget!
    Med vänlig hälsning, Linda

    Linda Wenström
  • Hej,

    Du skriver "Om du använder WIFI med svenskt IP-nummer förlängs tiden automatiskt", vad innebär det? Jämförelse med om jag är utomlands?

    Susanne
  • Filmerna finns ej längre sparade i min iPad och det har bara gått några dagar sedan jag sparade dem. Har inte gjort någon uppdatering på min iPad. Laddade ner hela s4 av Greta Gris. Nu är vi på resa utan wi-fi :-( Vad är problemet?

    Robert Eriksson
  • Svarar er i ordning

    Hej Susanne!

    Med svenskt IP menar vi att man sitter på en internetuppkoppling som är registrerad i Sverige.
    Detta gäller nästan alla internetuppkopplingar för privatpersoner där undantag för dem med special avtal.

    Vissa Hotell och andra företag kan ha utländska IP adresser.

    Hejsan Robert!

    Finns filmerna om du klickar på ABC knappen?
    Om filmerna som finns där, så finns det en status knapp längst ned i vänstra hörnet på varje avsnitt, är denna grön så skall det gå att se på den, är den röd så har det hänt något fel vi nedladdningen.

    Tomas
  • Hej igen,

    Så om jag är utomlands måste jag ladda ner dom igen? Tiden förlängs alltså inte automatiskt? För man kan väl ladda ner utomlands?

    Susanne
  • Hej igen Susanne!

    Nej vår tjänst funkar inte alls utomlands, så det går inte heller att ladda ned något.

    Tomas
  • Hej igen,

    Det är inte alls bra tycker jag, då jag faktiskt signade upp mig för att kunna ladda ner och titta på min resa utomlands. Eller är det så att jag kan ladda ner hemma i Sverige, titta på det men det försvinner efter 48 timmar efter påbörjad visning?

    Detta är något ni bör göra tydligare:-(

    Mvh, Susanne

    Susanne
  • Hej,

    Om några dagar så förändras offline-erbjudandet och man kommer kunna se på nerladdat innehåll i 30 dagar, oavsett om man befinner sig i Norden eller längre bort i världen.
    Man laddar då ner allting man vill ta med sig på hemmaplan och sen kan man se på alla sina favoriter hela semestern.

    Så, håll utkik efter uppdatering av appen (gäller både iOS och Android)

    Glad sommar!

    Jessica Berglund
  • Hej igen,

    Vad innebär några dagar? Åker på söndag, tror du det kommer hinna funka innan dess?

    Mvh, Susanne

    Susanne
  • Ja jag hoppas definitivt att uppdateringen på apparna är här innan helgen, men tyvärr så hänger det lite på App Store /Google Play då den måste godkännas hos dem. Jag skriver här när jag vet mer.

    Jessica Berglund
  • Hej allihopa,

    Nu har vi lagom till sommaren förbättrat vi vårt offline-erbjudandet till att gälla konstant i 30 dagar från nedladdning så att ni enkelt kan se på era favoriter hela semestern, oavsett vart ni befinner er.

    Vänligen uppdatera era appar i Google Play eller App Store.

    Uppdateringen innehåller även Google Cast (Chromecast)-stöd även för iOS så att ni som har en sådan enkelt kan se alla era favoritfilmer på TV:n. Det finns sedan tidigare även för Android.

    Den här veckan kommer vi även att fylla tjänsten med massor av nytt innehåll.

    Trevlig sommar!

    Jens Håkansta Affärsutveckling
  • Jag hade samma problem som Linda Wenström, det hände inget alls när jag tryckte på det nerladdade avsnittet. Jag var tvungen att gå via inställningar på nått lustigt vis

    Therése
  • Kan inte momma in på mitt konto, befinner mig utomlands. Ska det inte fungera?

    Karin
  • Hejsan!

    Man kan använda tjänsten utomlands.
    Dock endast genom mobiler och surfplattor då det inte går att logga in när man väl är utomlands.
    Detta är för att vi inte får sända vårt material utomlands.
    Men genom mobiler och surfplattor så kan man ladda ned material och se det i offline läge.

    Tomas
  • Hej! Låste säga att jag är otroligt besviken på hur otydligt ni presenterar och marknadsför er offline-tjänst. Det står att nedladdat material är tillgängligt i 30 dagar, men först när man letar sig till användarvillkoren så står det att det endast gäller 48h efter påbörjad visning. Det innebär att vi som laddat paddan full med filmer och sedan dubbelkollat att nedladdningarna fungerat två dygn senare inte längre haft tillgång till filmerna. I andra appar, som via play och Spotify innebär offline-läget att man kan titta och lyssna fritt under hela perioden.

    Dessutom ska tjänsten fungera i Norden, vilket den inte gör.

    Frida
  • Hejsan!

    Tack för att du påpekar detta!
    Det som står i användarvillkoren är något vi måste uppdatera.
    Vi har nyligen gjort om så att det inte längre är en 48h spärr efter man startar något media utan skall vara 30 dagar vare sig man ser eller inte ser på något.

    Tjänsten skall fungera i Danmark, Sverige, Norge och Finland.
    Fungerar den inte inom dessa land så måste vi undersöka detta.

    Tomas
  • Hej!

    Ni har tidigare skrivit:
    "Med svenskt IP menar vi att man sitter på en internetuppkoppling som är registrerad i Sverige. Detta gäller nästan alla internetuppkopplingar för privatpersoner där undantag för dem med special avtal. Vissa Hotell och andra företag kan ha utländska IP adresser."

    OM det är så att jag måste logga in i appen på nytt när jag är utomlands så kommer alltså inte appen att fungera och det kommer inte att vara möjligt att titta på de nedladdade filmerna?

    Lillemor
  • Hej Lillemor.

    Tyvärr så går det inte att logga in på tjänsten om man är utomlands, då vi inte får sända vårat material utomlands.

    Nils
  • Går det att sätta en spärr på logga ut/stäng avknappen? Kan nästan ge mig 17 på att den knappen kommer att användas av mitt barn och då är det liksom kört...

    Vore bra om den är bakom knappen där man måste ange bollarnas färg.

    / Lillemor

    Lillemor
  • Hej Lillemor.

    I nuläget så har vi inte den funktionen, men vi ska skicka detta vidare till våra utvecklare så får dom kolla på möjligheten till en senare version av appen.

    Nils
  • Kom precis hem efter 2.5 veckor utomlands på semester med barnen. Har aldrig varit med om en tjänst som fungerar så här dåligt. Vi provade på både iPad och Android och hade till slut (efter mycket möda och stort besvär) laddat ner lite innehåll att ha offline. Väl på semester? När inte apparna kraschade så dök det upp kryptiska meddelanden eller så kunde ungarna inte hitta rätt i menyerna (som annars aldrig någonsin har problem med appar, vi vuxna fattade inte heller). Om en film väl gick att spela upp så var filmen i en mindre ruta (täcker inte hela skärmen) med gränssnittskontroller, som för att välja andra avsnitt , synliga. Dessa kunde vi inte gå bort. Att spela tillbaka i en film som spelades upp fungerade inte alls. Det känns lite som om ni knappt testat appen utan nätverksanslutning. En kväll (ute på en restaurang) blev ungarna så frustrerade att vi till slut fick slå på data roaming (kosta vad det vill) och strömma innehåll över 3G från ViaPlay... Oerhört missnöjd med tjänsten och det första jag gjorde ikväll efter att ha packat upp väskorna var att gå in och "pausa" (hah, det gick tydligen inte "säga upp") abonnemanget.

    Christian
  • Hej Christian,

    Beklagar de problem som inträffat för er under semestern.
    Vad har enheterna för modellbeteckning, mjukvaruversion samt version av våran applikation?
    Vi skulle behövt de uppgifterna för att se om det är något som vi kan återskapa och i sådana fall åtgärda i en kommande uppdatering.
    Vill ni att vi förlänger ert abonnemang med en kostnadsfri månad så att ni kan fortsätta att utvärdera vår tjänst?

    Erik
  • Hej!

    Går det inte att ladda ner filmerna från en vanlig laptop? Måste man vara inne i appen på tex en iPad?

    Sissela
  • Hej Sissela!

    Det är på appen i surfplatta man kan ladda ner till offline läge.

    Alex
  • Hi.
    Trying to get offline series downloaded to One Plus 2 (ONE A2003, Andoird 6.0.1, oxygenOS 3.10) . Very frustrating. Cannot get anything downloaded. Also it seems one cannot log in to app in offline?!? Seriously? I would like to subscribe your service that seems to work nice online but also use it on vacation forthcoming weeks.
    This does not match at all to promises used in your marketing.
    Please tell how to download series so offline use would be possible?
    Hälsningar från Finland.

    Lauri
  • Måste man ha tillgång till Wi-FI för att kunna ladda ner till offline-läge?
    Linda
  • I finally got all problems solved and worked well. It was needed to delete and re-install whole app. Very frustrating and extremely time consuming cause I had downloaded series already (or thought so) and it was needed to re download dozens of programs.
    Lauri
  • Hej
    Varför kan man inte spara filmer offline på datorn (MacBook)?
    Susanne
  • Hejsan!

    Spara filmer offline går enbart att göra vid våra appar i dagsläget.
    Rasmus
  • Hej.

    Om man vill spara filmer i offlineläge, går det då att placera dem på minneskortet i plattan?

    Mvh Magnus
    Magnus
  • Hej!

    Tyvärr går det inte i nuläget spara filmerna på minneskortet.
    Jonas
  • Ska ut och resa och har därför laddat ner filmerna genom att trycka på molnet. När jag kommer in i appen och går ner på de nerladdade så är det tomt där och jag kan inte se filmerna. Varför är det så?

    Andrea
  • Då har den inte laddat ner filmerna helt och hållet, prova ladda ner filmerna igen, alternativt ta bort appen, stäng av enheten, sätt på enheten och ladda ner appen pånytt.

    Lisa
  • hej, behöver man ha någon speciell version av Android/iOS operativsystem på sin tablet eller smartphone för att offline/nedladdnings funktionen ska vara tillgänglig?
    Anna Hagblad
  • Hejsan,

    Har man någon väldigt gammal Android eller iOS version, så har man eventuellt också en gammal app version och då kan det eventuellt vara så att funktionen inte lirar som den ska.

    Men har man versioner av de lite senare slaget, och då appen så ska funktionen finnas där.

    Jag kan tyvärr inte svara för exakt vilken version som är den äldsta man kan använda.
    Mattias Kundsupport
  • Jag laddade ner två filmer sen blev det fullt, nu tog jag bort dem för att få plats med fler saker men det står fortfarande att det är 0 GB tillgängligt. Varför gör den så?


    Tanja
  • Hej Tanja,

    Om ni går in under nedladdat, ligger det några filmer kvar där?
    Om inte, testa gärna följande:

    Avinstallera appen -> starta om enheten -> installera appen på nytt.
    Mattias Kundsupport

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy